Hosted Cloud telefonie Schilderwerken de Boer

Project

Opdrachtgever

schilderwerken-de-boer

Projectomschrijving
Onlangs hebben wij de opdracht gekregen voor het vervangen van de huidige telefooncentrale bij Schilderwerken de Boer in Obdam voor een Hosted Cloud oplossing op ons eigen platform.

De organisatie gebruikte traditionele ISDN-lijnen voor het mogelijk maken van telefonie, daarbij ondervonden zij steeds meer problemen om het bestaande platform uit te breiden met meer gebruikers. Omdat ook de bestaande hardware aan vervanging toe was hadden zij ons gevraagd te kijken naar de mogelijkheden om het platform te vervangen.

Door te kiezen voor een Hosted Cloud oplossing op het platform van Giant Telcom hoeft Schilderwerken de Boer niet te investeren in een nieuwe telefooncentrale, maar worden uitsluitend de toestellen vervangen. Tijdens de gesprekken kwam naar voren dat de organisatie ook nog een tweede vestiging heeft. Het Hosted Cloud Platform maakt het mogelijk om een onbeperkt aantal locaties toe te voegen, waarbij onderlinge gesprekken dienen als ‘interne’ gesprekken en dus kosteloos zijn. Voor het gebruik van het Hosted Cloud Platform betaald de organisatie periodiek voor het aantal gebruikers die aangemeld zijn. Daarbij kan er tussentijds eenvoudig op- en afgeschaald worden in het aantal gebruikers.

Omdat de organisatie kiest voor Hosted Cloud telefonie, zal er gebeld worden middels VoIP. Hiervoor is een geschikte internetverbinding noodzakelijk. Om zeker te zijn van de juiste kwaliteit is er gekozen voor een Voice-only verbinding die wij via ons eigen platform leveren. Deze verbinding wordt uitsluitend gebruikt voor telefonie, kunnen wij zelf beheren en proactief monitoren. Hierbij zijn wij in staat mogelijke storingen vaak van afstand al te verhelpen. De gehele periodieke facturatie van de aangeboden oplossing verloopt via Giant Telcom.

Tot slot maakt het Hosted Cloud platform het ook mogelijk om gekoppeld te worden aan uw CRM pakket. Hierbij wordt u in staat gesteld om vanuit klantenkaarten gesprekken op te zetten en bij inkomende gesprekken de betreffende klantkaarten of dossiers te openen. Hiermee stelt u uw werknemers in staat om nog efficiënter te werken.

Voordelen Hosted Cloud:

  • Geen grote investering in telefooncentrale noodzakelijk
  • Eenvoudig op- en afschalen van het aantal gebruikers
  • Veel gebruikersfunctionaliteiten mogelijk
  • Eenvoudig integreren van meerdere vestigingen waardoor direct bespaard wordt op belkosten
  • Vast bedrag per maand op basis van de gekozen gebruikersfunctionaliteiten